Knihy Dobrovský - zklamání obrovský

Tohle bude dlouhý, strašně moc dlouhý. Skoro tak dlouhý, jako bylo dlouhé mé čekání na dodání objednávky od Knih Dobrovský. Což byl řetěz průserů protkanej skvělým přístupem jejich Zákaznickýho oddělení. Fakt skvělýho a pokud si někdo v té firmě zaslouží svou mzdu tak jsou to právě zaměstnanci customer care.

Začalo to v dubnu. 9.4. jsem si objednal zásilku za 2443 Kč. Objednal a zaplatil. Přes e-shop. Řada knih, společenská hra.


12.4. v 8:00 se Dobrovský ve svém mailu raduje a předpokládá, že svou zásilku obdržím 16.4. Jeho odhad mu nevyšel skoro o 4 měsíce.


Ten samý den v 15:24 ale najednou knihkupec zjišťuje, že to tak snadné nebude. Odhaduje zpoždění 3 dny pro některé knihy a 14 dnů pro hru Dixit. Co se dá dělat. Jen je škoda, že to nevěděl hned v 8:00 nebo ještě lépe v eshopu. Tam se totiž veškeré objednané zboží tvářilo jako že je skladem.




20.4. mi přichází žáddost, abych ohodnotil, jak jsem byl s Dobrovským spokojený. No, ještě to doma nemám, tak nehodnotím.



26.4. přichází informace, že objednaný titul pořád není. Urgují to u dodavatele. Věří, že to brzy odešlou. Omlouvají se. Ale na webu se všechny tituly co chci pořád vyskytují. Né tedy na skladu, ale některé pobočky je mají mít na pultech. Jeden by si řekl, že by to stačilo stáhnout z pobočky a poslat.


Já už se trochu zlobím, reaguju na mail a chci, ať to tedy rozdělí a pošlou aspoň to, co mají.


Dobrovský se omlouvá. Ptá se, jestli to tak mají fakt udělat.


Tak jim píšu, že jo. Toho 26.4.


29.4. přichází mail, že to tedy rozdělují, ale že svůj Dixit asi jen tak nedostanu, protože není, plánuje se dotisk. Prostě smůla.


30.4. dostanu balík a to už jsem fakt naštvanej. Některé knihy jsou poškozené, jiné jsou v jiném vydání, než inzerují na webu (prostě jiná obálka). Posílám jim fotky, chci to řešit.





Dobrovský hned reaguje a omlouvá se a je konstruktivní, nabízí ať jim to pošlu a oni že pošlou zpět a zaplatí i poštovné. Super přístup.
 

Já se jich ptám co s těmi jinými vydáními, protože bych fakt chtěl ty hezké obálky.



Dobrovský píše že s tím nemůžou sloužit. Prostě mají jen tyhle obálky. Můžu je vrátit. Nakonec se smiřuju s poškozenýma knihama i blbejma obálkama, už mne obtěžuje to řešit a dál na tohle nereaguju.

A tak čekám a čekám a čekám a čekám. A na začátku července mi to přijde už dost dlouhé a tak na FB Dobrovského dávám post kde do nich trochu šťouchnu. A ptám se, jestli mi mou objednávku, která je v dubnu zaplacená někdy doručí.





Do asi pěti dnů přichází mail. Dobrovský se omlouvá. Přecházel na jinej informační systém, nějak jsem mu vypadl. Dixit pošlou. A jako kompenzaci nabízí ještě jinej Dixit, což je fér.

Děkuju jim.

12.7. přichází mail, že je objednávka expedovaná. Sláva. Dokonce to vypadá jako by expedovali znovu všechno včetně těch knih, co už mám. Má to dorazit 15.7. a já se těším.




Protože to asi 10 dnů nepřijde, volám do Dobrovského. Ptám se co se děje, jde mi o to, aby to nepřišlo, když jsem na dovolené. Slečna na zákaznické je trochu zmatená, říká že zjistí kde je problém a že zavolá. Dám jí na to asi 27 hodin a volám znovu. Bere to jiná slečna, která říká - ne, žádný mail vám nemohl přijít tak říkám že jo a pak si všimne, že to jsem já, ten s tím Dixitem a vysvětluje, že je to peklo, že ho stahují z pobočky ale i tam kde měl být že byl ukradený a nakonec že jde odněkud z Olomouce či Ostravy, něco od O to bylo. A že zatím nic neposlali a tohle byl asi automatickej mail, prostě bordel. Druhá slečna nezavola protože to asi ještě nestihla, mají toho moc (a tomu já fakt věřím). Domlouváme se, kdy jsem na dovolené a kdy to mají poslat. Super. Mám pocit, že se blíží konec.

24.7. mi příchází mail, že to brzy zknihaří. Tomu nerozumím, ale neřeším to.


A 6.8. - světe div se přichází má objednávka včetně jednoho Dixitu jako kompenzace zadarmo včetně milka tyčinky jako kompenzace zadarmo. A já jsem rád, že to je u konce. A vím, že v eshopu Knih Dobrovský si už nikdy nic nekoupím. Fakt. Protože tohle za ty nervy nestojí a Kosmas například funguje mnohem mnohem líp.

Závěry z toho jsou následující:
  • Dobrovský má skvělou zákaznickou, ty holky se snaží, jsou milé, chápavé a vstřícné a strašně moc proklientské, je to zlato které by si měli hýčkat, ale všichni ostatní jim to tam hodně komplikujou
  • Má i dobré kopíky. Ty maily jsou fajn, lehké, vzdušné, hravé. Ale ve chvíli, kdy nehraje prodejní proces a člověk se dostane do toho co já (tzv. Průšova-Dobrovského spirála) tak to copy spíš naštve.
  • Možná není problém koupit si novou právě vyšlou knihu, ale jakmile chce člověk něco trochu neobvyklého, je to neštěstí. I když pozor, nová kniha bude možná zmuchlaná nebo jinak poškozená.
  • Dobrovskému v e-shopu nesedí skladová čísla, takže když píšou máme skladem, nelze tomu věřit
  • Skandál je nezvládnutej přechod na nový systém. Považovat zaplacenou a jenom částečně vyřízenou objednávku za hotovou, to je prostě průser. Kdybych se neozval, o svý prachy přijdu.
  • Pokusit se stáhnout Dixit z prodejny se firma měla pokusit už v dubnu. To je standard a rozdělení zásilky (pokud ukazuju že to mám na skladě) taky. V tomhle by měly být procesy lepší a proklientský.
  • A stálo by to za revizi mailingu, aby se nestávalo, že lidem chodí zmatené a nepravdivé maily.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Je to tady mrtvý

Oběd se šéfem